Как написать письменную часть Academic IELTS: Task 1. Часть 2.

 

Как написать письменную часть AcademicIELTS: Task 1. Часть II

Осталось написать заключение.

In conclusion then, one can say that over the four year period from 2001 to 2004, there has been an increase in overall numbers of students attending all three courses.

В заключении необходимо указать один основной тренд, выведенный из всех представленных данных.

Таким образом, если соединить все эти части вместе, то получится описание графика, у которого есть все шансы получить оценку 8.

Прочитайте весь текст, не обращая внимания на объяснения и подумайте, почему эта работа получила бы оценку 8.

Выполнены все требования к заданию.

В тексте нет орфографических или грамматических ошибок.

Текст написан с необходимым количеством слов, он хорошо организован, его легко и удобно читать.

Использован широкий диапазон грамматических конструкций и лексики.

 

Еще раз следует отметить, что только ответ, который практически не содержит ошибок, может рассчитывать на оценку 8.

Для того, чтобы получит оценку 9, текст необходимо немного подправить стилистически, а также использовать в нем больше сложных грамматических конструкций продвинутого уровня и, разумеется, чуть больше разнообразить лексику. Опять же, не должно быть никаких грамматических или орфографических ошибок, поскольку если грамматическая конструкция будет использована неправильно, ее не засчитают.

Например:

The bar chart featured in Task 1 shows students attending three different courses over a four-year time span from 2001 to 2004.

First of all, let’s take a look at the data provided in the bar chart over the duration of the four-year period. In 2001, 4.3 million students had presumably enrolled onto course A. In 2002, this figure had increased by nearly 20 percent to 2.5 million. The numbers continued to increase so that by 2003, 3.5 million people were at that time taking the course. A. Finally, in 2004 the number of students taking course A had increased by another whole million to 4.5 million students.

Moving onto course B, in 2001, 2.4 million students had decided to take the course. In 2002, the number s nearly doubled to 4.4 million people attending the course. In 2003, 1.8 million people took course B. However, in 2004 the situation markedly changedthe numbers of students taking course B had decreased significantly to 2.8 million students.

Turning to the data for course C one can discern that in 2001, 2 million students took the course. This figure stayed the same for 2002. Then in 2003, there was a notable rise to 3 million people taking course C. By 2004, the numbers of students taking course A had increased dramatically to 5 million students.

If we analyze the data, we can see several trends clearly emerging. Firstly, the numbers of candidates taking course A has stayed virtually the same over the four years. This was despite a decline and then gradual rebound in 2003 to 2004.The number of candidates taking course B has gradually declined over the four years from 4.4.million in 2001 to 2.8 million in 2004. However, the numbers of candidates taking course had more than double from 2 million to 5 million over the four-year period.

To conclude then, one can say that over the four-year period from 2001 to 2004, there has been an overall increase in the numbers of students attending all three courses.

 

Этот ответ заслуживает оценку 9 поскольку:

Он дает полный и детальный ответ на вопрос

В тексте использовано множество сложных грамматических конструкций и продвинутая лексика.

Стиль текста безупречен.


Еще интересное: